2008/09/04

Fler tips om fisket i Mexiko


Via min nya mailvän har jag fått ytterligare några tips:
"Hej igen! Eftersom Du verkar intresserad av vad jag skrev så förtydligar jag lite. Det var 1992 som jag besökte Acapulco. Det var ju förr i tiden ett ställe för grädden i Hollywood, Sinatra, Dean m.fl. När det gäller dykningen som bl.a. förekommer i en film med Elvis så är den på ett berg som heter La Quebrada, tyvärr så kan jag inte minnas vad restaurangen heter, men det kan Ni säkert få hjälp med på platsen, det var i varje fall vid den tiden nödvändigt att i förväg boka bord för att kunna sitta och se dykningen "framme vid kanten". Ni kan titta på den på www.reseguiden.se/filmer/dykning-fran-la-quebrada-446 och om det inte skulle fungera så gå in på Google-Acapulco+dykning.När det gäller Tequila, så skulle jag rekommendera Er att (den som vill) köpa en flaska (eller flera) av ett märke som heter Leyenda del Milagro Tequila. Den finns i 3 olika kvaliteér, varav jag köpte den billigaste, (kostar ca 3-400:--) och den är mild och fin i smaken men de andra dyrare äe säkert ännu bättre, men dessutom så är det den vackraste flaska jag har sett, med en blåst agavekaktus inne i flaskan. Om Ni vill titta på den innan Ni åker så är det http://www.milagrotequila.com/ .När det gäller Ert fiske så kommer Ni med säkerhet att uppleva något som går långt utanpå vad som finns här hemma, och dessutom med ett fantastiskt väder. Dec,jan,febr, är deras "vinter", och normalt så är väderleken då som en mycket bra svensk sommar med varma kvällar och en svalare natt och morgon. Se till att ha videokamera och vanlig kamera.Om det är något jag kan hjälpa till med så fråga gärna. Lycka till med fisket och ha en bra resa.
mvh"

Inga kommentarer:

"Fisken som försvann i djupet var alltid stor"

(turkiskt ordspråk)